Loading Evenimente

« Toate Evenimente

  • Acest eveniment a trecut.

Yoga pentru reducerea stresului

20 iulie 2015

Ron25

11745818_10203050400060506_1503826689789726378_n

Considerata de unii o arta, de altii o disciplina ce trebuie invata, yoga este de fapt o practica indiana straveche, caracterizata prin meditatie si exercitiu fizic, ce poate imbunatati flexibilitatea organismului, poate reduce semnificativ stresul si poate, in general, ameliora starea de sanatate. In limba vechilor indieni, sanscrita, “Yoga” insemna “uniune”. Putem afirma ca uniunea ce caracterizeaza yoga este cea dintre minte, corp si spirit. Yoga stipuleaza faptul ca spiritul si corpul pot fi puse intr-o uniune si echilibru atat de intens incat ajung sa creeze un singur element.

Practicand zoga, starea generala a organismului se amelioreaza uimitor. Flexibilitatea este mult mai buna, stresurile psihice nu mai au un impact atat de important, iar unele afectiuni cronice se amelioreaza. De-a lungul timpului, yoga s-a dovedit o importantaterapie alternativa si complementara medicinei moderne. Ea trebuie privita insa ca un adjuvant, si nu ca o terapie curatoare, vindecatoare.

Au fost efectuate si cateva studii care au demonstrat faptul ca yoga poate fi utila in completarea tratamentelorantihipertensive, scazand tensiunea prin eliminarea stresului din mediu. Unul din factorii care cresc tensiunea arterialaeste stresul, deoarece organismul elibereaza in astfel de situatii hormoni speciali, care in final duc si la cresterea marcata a tensiunii arteriale. De asemenea, s-a demonstrat ca yoga poate sa influenteze si starea de bine a organismului, si poate imbunatati starea generala a pacientilor cu astm bronsic. Se pare chiar ca un program de yoga desfasurat pe o perioada de minim 6 luni are efecte benefice si asupra sclerozei multiple, reducand starea de obosealasi apatie pe care pacientii cu aceasta boala o resimt in mod cronic.
Esenta yoga este crearea unui echilibruperfect intre corp si spirit, care, in timp, duce la cresterea rezistentei fizice si psihice a individului.
Doua componente esentiale ale practicarii yoga includ exercitiile fizice si tehnici de respiratie. Exercitiile pot determina cresterea rezistentei organismului, iar in timp, ii amelioreaza semnificativ flexibilitatea. In timpul exercitiilor este controlata si respiratia, cele doua fiind permanent interconectate. Este important ca in timpul acestor exercitii practicantul sa fie foarte concentrat. Nimic din mediu nu trebuie sa ii distraga atentia.

Cele 5 principii ale yoga:
1. Miscarea potrivita
Asanele( posturile in yoga) reprezinta de fapt o modalitatea prin a ne rejuvena intregul corp. Ele au efect in primul rand asupra coloanei vertebrale si ale sistemului nervos central. Coloana incepe sa fie flexibila si puternica, circulatia este stimulata, aducand nutrienti si oxigen catre toate celulele corpului. Asanele de asemenea sporesc flexibilitatea incheieturilor si muschilor, tendoanelor si ligamentelor. Unul din efectele asanelor (posturile in yoga) este masajul organelor interne , sporind buna lor functionare.
2. Respiratia corecta
Pranayama sau exercitiile de respiratie stimuleaza rezervele de energie pe care le avem in plexusul solar, revitalizandu-ne corpul si mintea. O data cu reglarea ritmului de respiratie, ajutam la eliberarea rezervelor noastre de putere si vitalitate care pana acum au fost in stare latenta. Respiratia profunda si constienta ne ajuta sa cucerim depresiile, stresul si controland energia vitala, prin controlul respiratiei putem sa ne eliberam de simptomele bolilor la fel ca si prin acupunctura.
3. Dieta corespunzatoare
Atitudinea yoghina fata de mancare este ‘’mancam pentru a trai’’, nu ‘’traim pentru a manca’’. Yoghinii adopta mancare care are un efect pozitiv asupra mediului si a altor finite. Se recomanda pe cat posibil o dieta lacto-vegetariana si bineinteles mancare proaspata care pastreaza maximul de nutrienti
4. Gandirea pozitiva si meditatia
Gandirea pozitiva si meditatia sunt chei pentru pacea mintii. Tehnicile de meditatie ne calmeaza mintea si ne sporesc puterea de concentrare. Meditatia in mod regulat ne conduce catre o stare de bine, fizica, mentala si spirituala.
5. Relaxarea corespunzatoare
Relaxarea profunda lucreaza pe 3 nivele, fizic, mental si spiritual si este cea mai naturala cale de a ne re-energiza trupul si mintea. Relaxarea in mod regular actioneaza ca un sistem de aerisire al unei masini, previne supra-incalzirea motorului si asigura buna functionare a masinii. In timpul relaxarii de la finalul unei sesiuni de yoga,stocam toata energia acumulata in timpul sesiunii , si consumam doar cat e nevoie pentru functiile vitale.

Va asteptam lunea si joia de la ora 19:30 la clinica Socrates pentru a ne dedica impreuna putin timp pentru echilibrul minte-trup-spirit prin yoga.

Sunati va rog pentru inscriere inainte, la numarul de telefon de mai jos.

0356 262 127

Contributie: 25 lei.

Echipament sport.

Detalii

Data:
20 iulie 2015
Preţ:
Ron25

Organizator

Cristina Miculete
Telefon:
0720337722/0752178844
Email:
cristina@artafeminina.ro
Sit web:
www.artafeminina.ro